Thursday 21 February 2013

Asing.













Bila mana kita dah tak berada dalam satu aliran,
kita memang akan diorang-asingkan.

















" Sesungguhnya Islam itu datang dalam keadaan asing 
dan akan kembali pula dalam keadaan asing. Maka berbahagialah
orang-orang yang dikatakan asing "

-- HR Muslim dari Hadith Abu Hurairah 
dan Ibnu Umar radhiallahu'anhuma






















Biar aku menjadi orang asing; dianggap asing atau terasing.
Kerana aku tahu Allah itu dekat. Sentiasa berada dengan aku. Sentiasa.
Allah, Allah, Allah.




















__________________________________

--- Sekarang, aku kehilangan mereka.
Tapi aku percaya, Allah akan gantikan mereka dengan yang lebih baik.
Mungkin dengan kehilangan mereka, aku dapat meletakkan pergantungan aku hanya kepada Allah.
Tak terjadi sesuatu perkara itu melainkan ada hikmah disebaliknya. Aku redha :)









No comments :

Post a Comment